Ще бъдете изненадани как изглеждат 8000 калории на ден!

 photo gtj84_zps8pv8zjwp.jpg

Най-търсеното нещо в Google за 2014 в България е „как да отслабна“. Вписвайки това ще попаднете на стотици и хиляди диети и теми за здравословния начин на живот. В днешни дни, голяма част от хората в България, а и по света, се опитват да водят здавословен начин на живот и ежедневно се борят с килограмите. Може би много от вас са чували от бабите и майките си как едно време всички били слаби и яли банички и хляб. Едва ли баба ви си е приготвяла детокс смути от авокадо и e яла обезмаслено мляко. Дали в опита си да се храним здравословно и да влезнем във форма, не правим точно обратното?

Факт е, че храната, която ядем в днешни дни е различна, изкуствена и по-вредна, но случвало ли ви се е да започнете да се храните с така наречените супер храни и здравословни храни и да напълнеете още повече? На мен, да. А, защо се получава така?

Една жена трябва да приема по 1500-2000 калории на ден и няма значение в каква храна или напитки се съдържат тези калории. Преди няколко години мъж от САЩ беше направил експеримент със себе си, като ядеше по 2000 калории всеки ден от Макдоналс в продължение на една година. В резултат от експеримента, мъжът не качи нито един килограм, но от нездравословната храна имаше проблеми с някои от органите си. От това може да си направим следния извод: трябва да броим калориите си и да ги приемаме от полезни храни. Но, това, че нещо е здравословно не означава, че може да го ядем в неограничено количество!

Диетоложката Дана Джеймс сподели пред списание „Ел“: „Постоянно се срещам с жени, които приемат по 4000-5000 калории на ден и дори не го осъзнават“. Дана също така допълва, че тези жени твърдят, че се хранят здравословно и ядат нискокалорични храни. Очевидно не е необходимо да се тъпчете с фаст фуд храна, за да напълнеете. Дана Джеймс изготви едно примерно меню с 8000 калории от здравословни храни, за списанието- закуска, обяд, вечеря и 2 междинни хранения, за да покаже, че това, което понякога смятаме за диетично, всъщност не е. И това, което избягваме да ядем често от страх да не напълнеем,не е чак толкова опасно.

Ето и от какво се състои едно меню с 8000 калории на ден. Ще бъдете изненадани, в кои храни колко калории се съдържат!

 photo nrm_1421792990-elle_bradleycooperdiet_01breakfast_zpskjzjvmvd.jpg

1 купа мюсли с ¾ купа обезмаслено мляко= 600 калории

Смути с 1 чаша кокосово мляко, 2 чаени лъжички кокосово олио, 1 авокадо, 1 чаена лъжичка чиа и 1 лъжичка суроватъчен протеин= 1,294 калории

Общо: 1,954 калории

Мюслито вече е известно, че е калорична бомба и ако го комбинирате с пълномаслено мляко ще е към 700 калории. Смутитата са много добър начин да приемем послезни вещества, но ако комбинирате кокосово мляко с авокадо, чиа ще достигне до 1,300 калории. Едно от двете и било здравословна закуска, но двете в комбинация е бомба!

 photo nrm_1421796493-elle_bradleycooperdiet_02morningsnack_zpsvflb1ad9.jpg

5 цели ореха= 925 калории

Ако обичате ядки и особено орехи ще трябва да се спрете до 1 цял орех, който има към 200 калории. Ако напълните шепата си с 5 ореха, тази междинна закуска ще е 900 калории.

 photo nrm_1421793160-elle_bradleycooperdiet_03lunch_zps09s2wdkg.jpg

Една порция супа Лакса= 2,214 калории

Колко калорична може да е една супа? Колкото всяко едно друго ястие.. може и умножено по 2! Супа Лакса е известна от азиатската кухня и ако си падате по такъв тип ястия определено ще ви хареса, защото е много вкусна. В нея се съдържат кокосов крем, много зеленчуци, ориз, скариди и пиле- всичко това заедно надвишава 2000 калории.

 photo nrm_1421793388-elle_bradleycooperdiet_04afternoonsnack_zpsl4bjqgww.jpg

Една купа с кисело мляко, 1 купа ягоди, половин купа бадеми и една лъжичка ленено семе и една лъжица мед= 761 калории

Киселото мляко е много подходящо за междинна закуска. Но, ако го напълните с ядки и плодове ще стане калорична бомба.

 photo nrm_1421796615-elle_bradleycooperdiet_05dinner_zpsmio3as7k.jpg

Бургер със сирене чадър, зеленчуци и сосове= 600 калории

Средни пържени картофки с кетчуп= 497 калории

1 хлебче с масло= 231 калории

¾ купа със зелен фасул= 150 калории

2 чаши червено вино= 250 калории

Общо= 1,728 калории

Първото и единственото разтоварващо ястие за деня: бургер с домат, лук, чедър, кетчуп, горчица придружен с пържени  картофки с колкото кетчуп сърцето ви желае. Ако преди това хапнете нещо от кошницата с хляба, докато чакате храната и добавите малко зеленчуци за предястие и преглърнете всичко това с няколко чаши вино- тази вечеря е към 1700 калории- иронично това ще е най-нискокалоричното ви ядене за деня, но не и най-здравословното

 photo nrm_1421793611-elle_bradleycooperdiet_06dessert_zpsoqzojsrt.jpg

Голямо пърче шоколадово брауни сервирано с една топка ванилов сладолед= 488 калории

Задръжте си 5-те ореха…

Общо калории за целия ден: 8070

Това е всичко. Добре е да се информираме какви калории има в храна, която ядем и да приемаме по-малки порции дори и от здравословната храна. 2000 калории хич не са много и очевидно не трябва да се тъпчете с бургери и картофи цял ден, за да ги достигнете!

Снимка: Списание Vogue

Колажи: Списание Elle

Автор: Мартина Манолчева

Advertisements

2 Comments on Ще бъдете изненадани как изглеждат 8000 калории на ден!

  1. Един орех е около 2-3 грама и има около 13 калории, а не 200.

    Like

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: